Η ομάδα της ενδυματολόγου Michele Clapton δουλεύει σε ένα τεράστιο
χώρο – στούντιο, στεγάζοντας την κατασκευή και «κοπή» των κοστουμιών, τμημάτων
πανοπλιών και την διαδικασία γήρανσης με «καψίματα» ή διάφορες ύλες ώστε τα
ρούχα να φαίνονται φθαρμένα.
Η μαγεία των κοστουμιών του Game of Thrones έχει να κάνει
με την επιτυχημένη διαδικασία αφήγησης των ιστοριών. Αυτό είναι ιδιαίτερα
αληθές για τα στοιχεία που παρουσιάζονται ως δώρα αφού τα στοιχεία αντανακλούν τους
δότες περισσότερο από τους δέκτες. Στην 4η σεζόν για παράδειγμα ένα δώρο είναι το
χρυσό χέρι της Cersei προς τον Jaime, καλύπτοντας κάτι που βρίσκει άσχημο και παραμορφωμένο.
Η Clapton είπε «Σχεδιάστηκε για να είναι όμορφο και να μοιάζει με κάτι που θα ήθελες
να το χαϊδεύουν».
Το χρονοδιάγραμμα των γυρισμάτων μπορεί να αποδειχθεί απίστευτη πρόκληση καθώς πολλές φορές γυρίζουν πρώτα τις σκηνές μετά των μαχών και μετά αυτές της ίδια της μάχης. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι πανοπλίες σπάνε και καθαρίζονται ή τις μετατρέπουν καθώς εξελίσσεται η κινηματογράφηση. Κάποια υλικά χρειάζονται περισσότερη προσοχή από άλλα. Για παράδειγμα η πανοπλία του Joffrey δεν «γερνάει» καθόλου γιατί πολύ απλά δεν την χρησιμοποίησε.
Αν έχετε προσέξει ή γυρίσετε πίσω στις σεζόν και δείτε για
ακόμη μια φορά, θα βρείτε κρυμμένα μηνύματα και ιστορίες. Είναι η επιτυχία της σειράς
και των συντελεστών στην αφήγηση και προβολή της υπέροχης εξέλιξης του Game of Thrones.
Κατά τη δημιουργία των πανοπλιών για τους Άσπιλους η Clapton
είχε συγκεκριμένες παραμέτρους για να ακολουθήσει: μια στολή που «αναδύει» δύναμη
και ένα κράνος με μύτη όπως αναφέρεται στα μυθιστορήματα του Martin. Το να
δημιουργήσεις μια ενιαία στολή για ένα τεράστιο στρατό αποδείχθηκε δύσκολο,
ιδίως αν λάβουμε υπόψη μας την διαφορετική διάπλαση των ηθοποιών και κομπάρσων.
Τα γυρίσματα έγιναν στο Μαρόκο όπου οι κομπάρσοι είχαν στενούς ώμους και στην
συνέχεια μεταφέρθηκαν στην Κροατία, όπου όπως λέει η Clapton χαριτολογώντας οι
άντρες ήταν τεράστιοι. Το κομμάτι που ένωσε το σύνολο ήταν το κράνος που κρύβει
το πρόσωπο. Κάμπωντας διάφορα σημεία του κράνους δημιουργήθηκε μια πιο κομψή
εμφάνιση. Όπως εξήγησε η ενδυματολόγος τα κράνη ενώνουν οπτικά άμεσα την ομάδα ως
έναν αληθινό στρατό. Και όχι μόνο οπτικά όπως παρατηρήθηκε στα γυρίσματα όπου οι
κομπάρσοι άρχισαν να συμπεριφέρονται ως ομάδα, «αναγκάζοντας» τους υπεύθυνους να
ορίσουν έναν νέο κανόνα «Δεν μπορείτε να βάλετε το κράνος σας μέχρι να φτάσετε στο
σετ».
Στην περίπτωση του δώρου του Jaime προς την Brienne, η πανοπλία και το ξίφος Oathkeeper,
ο Jaime ήθελε να δείξει τον σεβασμό του δίνοντας της κάτι που του αρέσει. Ο ίδιος
δεν είναι ιδιαίτερα δημιουργικό άτομο έτσι η πανοπλία είναι αρκετά λειτουργική.
"He crafted the armor in the 'Lannister way,' which is to make it in the
best way".
Το χρονοδιάγραμμα των γυρισμάτων μπορεί να αποδειχθεί απίστευτη πρόκληση καθώς πολλές φορές γυρίζουν πρώτα τις σκηνές μετά των μαχών και μετά αυτές της ίδια της μάχης. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι πανοπλίες σπάνε και καθαρίζονται ή τις μετατρέπουν καθώς εξελίσσεται η κινηματογράφηση. Κάποια υλικά χρειάζονται περισσότερη προσοχή από άλλα. Για παράδειγμα η πανοπλία του Joffrey δεν «γερνάει» καθόλου γιατί πολύ απλά δεν την χρησιμοποίησε.
Άλλες φορές η ομάδα θα δημιουργήσει πολλαπλά αντίγραφα μιας πανοπλίας, χρησιμοποιώντας
δύο από μέταλλο και ένα από πλαστικό μιας και η μεταλλική είναι βαριά για να τη
φοράς όλη την ημέρα στο γύρισμα. Ακόμη ένα αντίγραφο κατασκευάζεται για τους κασκαντέρ,
όπως για παράδειγμα αυτή της Brienne στην μάχη με το Κυνηγόσκυλο, όπου η ηθοποιός
Gwendoline Christie δεν μπορούσε να την μοιραστεί με τον κασκαντέρ της επειδή ήταν
άνδρας!
Ο βασικός παράγοντας για την δημιουργία των κοστουμιών είναι η ιστορία του κάθε χαρακτήρα. Το παρελθόν του καθενός και η οικογένεια του πρέπει να φαίνονται πάνω στο ρούχο. Η ιστορία λέγεται σε πολλά διαφορετικά επίπεδα. Όχι μόνο στο τι λένε αλλά και στο τι φορούν ή ακόμη τι δίνουν ο ένας στον άλλο. Στους Greyjoy για παράδειγμα χρησιμοποίησαν ιχθυέλαιο και μετά τα πέρασαν από πάνω με κερί. Η Clapton αναφέρει «Μας άρεσε η ιδέα ότι θα μυρίζει». Οι Lannisters και οι Baratheons έχουν πιο περίτεχνες πανοπλίες. Στο Kings Landing υπάρχουν συνοικίες σιδηρουργών κι έτσι υπάρχει ανταγωνισμός ενώ στο Winterfell υπάρχει μόνο ένας.
Ο βασικός παράγοντας για την δημιουργία των κοστουμιών είναι η ιστορία του κάθε χαρακτήρα. Το παρελθόν του καθενός και η οικογένεια του πρέπει να φαίνονται πάνω στο ρούχο. Η ιστορία λέγεται σε πολλά διαφορετικά επίπεδα. Όχι μόνο στο τι λένε αλλά και στο τι φορούν ή ακόμη τι δίνουν ο ένας στον άλλο. Στους Greyjoy για παράδειγμα χρησιμοποίησαν ιχθυέλαιο και μετά τα πέρασαν από πάνω με κερί. Η Clapton αναφέρει «Μας άρεσε η ιδέα ότι θα μυρίζει». Οι Lannisters και οι Baratheons έχουν πιο περίτεχνες πανοπλίες. Στο Kings Landing υπάρχουν συνοικίες σιδηρουργών κι έτσι υπάρχει ανταγωνισμός ενώ στο Winterfell υπάρχει μόνο ένας.