Αν και υπήρξαν
αρκετές διαμάχες σχετικά με τον τρόπο που έληξαν ορισμένοι χαρακτήρες στη δεύτερη
σεζόν, δεν μπορείτε να διαφωνήσετε με το γεγονός ότι το GOT έχει τεράστια επίδραση στον
κόσμο της τηλεόρασης.
Εξετάζοντας τους αριθμούς από τη σεζόν, είναι προφανές
ότι η ιδέα μιας μακροχρόνιας σειράς είναι πολύ πιθανή.
Το "Valar
Morghulis" έβαλε ένα θαυμαστικό στην αυξανόμενη δημοτικότητα του show,
όταν το φινάλε κατέγραψε 4,2 εκατομμύρια τηλεθεατές στην αρχική προβολή. Αυτοί
οι αριθμοί ήταν 38% πιο πάνω από πέρυσι και επιπλέον 910.000 συντονισμένοι
θεατές για να παρακολουθήσουν την επανάληψη. Δημιουργώντας συνολικό ακροατήριο
5,1 εκατ.
Οι εντυπωσιακές μετρήσεις του GOT δεν πρέπει να φέρνουν τόσο μεγάλη έκπληξη, όμως η σειρά έχει αυξηθεί
σταθερά από το πιλοτικό επεισόδιο. Στην πραγματικότητα, 74% περισσότεροι
άνθρωποι παρακολούθησαν την πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν από το άνοιγμα της
σειράς πέρυσι.
Όπως δείχνει το γράφημα,
οι μετρήσεις εξακολουθούσαν να είναι απίστευτα σταθερές στη διάρκεια και των
δυο σεζόν, αποδεικνύοντας ότι οι τηλεθεατές μένουν πιστοί στην σειρά και δεν την
παρατούν μετά από μερικά επεισόδια. Η μόνη αξιοσημείωτη «βουτιά» εμφανίστηκε
κατά τη διάρκεια του επεισοδίου "Blackwater".
Ωστόσο, το
Σαββατοκύριακο της Memorial Day ήταν η αιτία για τους μικρότερους αριθμούς. Το
πιο εντυπωσιακό είναι πως ο μέσος όρος της δεύτερης σεζόν μετράει 10,4
εκατομμύρια θεατές ανά επεισόδιο σε όλες τις επαναλήψεις και τις πλατφόρμες
προβολής (HBOGo, DVR, και HBO OnDemand). Ο αριθμός αυτός βρίσκεται στην κορυφή
, μετά τον μέσο όρο των 9,3 εκατομμυρίων του περασμένου έτους, κατά 1,1 περισσότερους
εκατομμύρια τηλεθεατές, καθιστώντας το 3ο πιο προβαλλόμενο show στην ιστορία
του HBO.
Λάβετε υπόψη ότι οι
στατιστικές αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των θεατών που παρακολούθησαν
τη σειρά παράνομα. Σύμφωνα με TorrentFreak.com, το GOT ξεπέρασε πραγματικά, με μέσο όρο τέσσερα εκατομμύρια downloads ανά
επεισόδιο. Ενώ η μαύρη αγορά συνεχίζει να είναι ισχυρή, μένει να δούμε αν αυτό
θα επηρεάσει καθόλου τη σειρά. Το HBO στέκεται έντονα πίσω από την απόφασή του να
μην προσφέρει την αυτόνομη υπηρεσία HBOGo στις μάζες.
Παρόλο που ομάδες
διαμαρτυρίας όπως το Τake My Money HBO, συσπειρώθηκαν εναντίον του. Δεν είναι
ότι το HBO δεν θέλει τα χρήματά σας, το γεγονός είναι ότι το επιχειρηματικό
μοντέλο τους δεν το επιτρέπει. Ωστόσο, το ζήτημα είναι ένα τελείως διαφορετικό εξ
ολοκλήρου άρθρο, αλλά το σημείο που θέλω να γνωστοποιήσω είναι ότι η μαζική εμφάνιση
του GOT ξεπερνά κατά
πολύ τους αριθμούς που δίνονται σε αυτό το post.
Με την ανακοίνωση της τρίτης
σεζόν μόλις δύο εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της δεύτερης και οι παραγωγοί Dan Benioff και DB Weiss να
υπογράφουν για μια ακόμη, είναι σαφές ότι το HBO έχει μεγάλα σχέδια για αυτή
την σειρά. Ενώ η πρώτη σεζόν δοκίμασε τα νερά με επιτυχία και έδειξε ότι ήταν
εμπορεύσιμη, η δεύτερη αποδείχθηκε η επανάσταση που πραγματικά χρειάζεται. Η πίστη
του HBO και η υποστήριξη στο όραμα των D & D, απέδωσε σημαντικά με τη μορφή
της Emmy νίκης και φυσικά των ρεκόρ ακροαματικότητας.
Οι συγγραφείς έχουν
πει πολλές φορές κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων, πως αναπτύσσουν την ιστορία για
μια μακροχρόνια σειρά. Θεωρώντας ότι το GOT λειτούργησε ως μαγνήτης για την
προσθήκη νέων συνδρομητών στο HBO, είναι αρκετά πιθανό ότι αυτό θα γίνει
πραγματικότητα. Μετά απ’ όλα, οι συνδρομές κρατούν το δίκτυο και όπως
αναφέρθηκε το Μάρτιο, το HBO πρόσθεσε 190.000 νέους συνδρομητές κατά το τέταρτο
τρίμηνο του 2011. Δεδομένης της λατρείας
είναι εύλογο ότι αυτοί ήταν επωφελούμενοι σε μεγάλο βαθμό από τη μαγεία
που έχει περιβάλει το GOT.
Μαζί με τις συνδρομές, ένας άλλος παράγοντας που θα αποδειχθεί απαραίτητος
στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της σειράς είναι οι πωλήσεις DVD. Τα καλά νέα
είναι ότι η πρώτη σεζόν πούλησε πάνω από 350.000 αντίτυπα στην πρώτη εβδομάδα και
κατά πάσα πιθανότητα, η δεύτερη θα ξεπεράσει αυτούς τους αριθμούς. Ό, τι κι αν
συμβεί, μπορώ να πω με 100% βεβαιότητα ότι το GOT ήρθε για να μείνει.
By Dimi