Game of Thrones [TV] – Ramin Djawadi (Review Bite)


Game of Thrones
Σύνθεση και Παραγωγή Μουσικής: Ramin Djawadi
Είδος Τηλεοπτικής Σειράς: Φαντασία, 2011
Ότι ήταν ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών για τον κινηματογράφο, φιλοδοξεί να γίνει η μεσαιωνική σειρά φαντασίας “Game of Thrones” για την τηλεόραση. Βασίζεται στη σειρά των βιβλίων “A Song of Ice and Fire” του 62χρονου συγγραφέα George R.R. Martin, το πρώτο της οποίας λέγεται “Game of Thrones”. To κόστος της πρώτης σεζόν της σειράς άγγιξε σχεδόν τα 60 εκατ. δολάρια, ποσό τεράστιο για τα τηλεοπτικά δεδομένα. Η επιτυχία της ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, υπολογίζεται ότι στην κορύφωση της τηλεθέασης της σειράς, την παρακολούθησαν πάνω από τρία εκατομμύρια θεατές! Ο συγγραφέας έχει αποκτήσει το παρατσούκλι “ο αμερικάνος Τόλκιν”, ενώ ο παραγωγός της σειράς David Benioff λόγω της δαιδαλώδους δολοπλοκίας που διακρίνει τη σειρά, την αποκάλεσε “Τhe Sopranos of Middle Earth”, συνδυάζοντας τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών με τη σειρά Σοπράνος. Η πλοκή της τοποθετείται στη μεσαιωνική εποχή των επτά βασιλείων του Westeros, όπου τα καλοκαίρια διαρκούν δεκαετίες και οι χειμώνες ολόκληρες ζωές. Η σειρά εξιστορεί τις βίαιες κόντρες των αριστοκρατικών βασιλικών οίκων για την κατάκτηση του Σιδερένιου Θρόνου (Ιron Throne), ενώ ταυτόχρονα έχουν να αντιμετωπίσουν απειλές που προέρχονται από το βορρά και από τη θάλασσα. Ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι τη σύνθεση της μουσικής θα αναλάμβανε ο Stephen Warbeck (“Shakespeare in Love“), τελικά τον αντικατέστησε ο συνθέτης Ramin Djawadi, o οποίος έχει εργαστεί αρκετά για την τηλεόραση (π.χ. “Prison Break”). Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στη μουσική επιμέλεια της σειράς μάλλον λειτούργησε σε βάρος της, αν κρίνουμε από το προσωπικό ύφος των δύο συνθετών και των δεδομένων ικανοτήτων τους, όπως έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα. Μια ιστορία με έντονα τα μεσαιωνικά και φανταστικά στοιχεία, από έναν κόσμο ολοκαίνουριο, άγνωστο μέχρι σήμερα, αποτελεί την ιδανική πρώτη ύλη για ένα συνθέτη. Ποτέ άλλοτε δεν έχει μεγαλύτερο υλικό για να εμπνευστεί ένας συνθέτης, να δημιουργήσει μουσική που περιγράφει όλα όσα ο κόσμος των επτά βασιλείων του Westeros πρεσβεύει. Δηλ. μουσική που έχει την ικανότητα να διηγηθεί την ιστορία που εξυφαίνεται στη μικρή οθόνη αλλά κάθε άλλο μικρή μπορεί να την πει κανείς. Από αυτή την τόσο σημαντική σκοπιά, η μουσική του “Game of Thrones” έχει αποτύχει ολοκληρωτικά. Η διηγηματική ικανότητα μιας μουσικής, ειδικά όταν πρόκειται για τηλεοπτικό ή κινηματογραφικό δημιούργημα φαντασίας, είναι το άλφα και το ωμέγα. Λαμπρά παραδείγματα αποτελούν ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών ή η πρόσφατη τηλεοπτική σειρά “Camelot“. Ο σκοπός του συντάκτη αυτών των γραμμών δεν είναι να επιχειρήσει σύγκριση σε μουσικό επίπεδο ανάμεσα στα δύο παραδείγματα που αναφέρθηκαν και τη μουσική του “Game of Thrones”, αλλά να δώσει στον αναγνώστη να καταλάβει την αφηγηματική ένδεια που διακρίνει τη μουσική που έγραψε ο Djawadi για τη σειρά ειδικά, και τη μουσική που γράφει ο συγκεκριμένος συνθέτης γενικά. Η προσέγγισή του δεν είναι τίποτε περισσότερο από διεκπεραιωτική, επιφανεική μουσική καταγραφή με τρόπους και μέσα τόσο τετριμμένα που είναι πραγματικά κρίμα για τον πλούτο που κρύβεται στον κόσμο του Westeros και αναζητά μουσική έκφραση επιτακτικά, αλλά δεν υπάρχει ανάλογη και αντάξια αυτού μουσική καταγραφή. Μια σειρά τόσο πολυδάπανη, θα μπορούσε να έχει στη διάθεσή της έναν συνθέτη πρώτης γραμμής και μια ορχήστρα μεγάλου βεληνεκούς για να ερμηνεύσει το μουσικό του όραμα. Δυστυχώς, η σειρά “Game of Thrones” δεν είχε τίποτα από τα δυο! Πολλά από τα κομμάτια του CD θα φέρουν στο μυαλό μουσικές ιδέες που έχουν ειπωθεί καλύτερα στο παρελθόν από άλλους ωριμότερους συνθέτες (π.χ. Ηans Zimmer). Η απουσία αξιομνημόνευτων θεμάτων είναι ένα επίσης μεγάλο ερωτηματικό που αφορά τη μουσική της σειράς. Αν μια σειρά φαντασίας δεν έχει μουσικά θέματα που θα προσέξει ο θεατής/ακροατής, τότε ποιά θα έχει;! Το μόνο αξιοπρόσεκτο θέμα που υπάρχει ακούγεται στους τίτλους αρχής και φαίνεται ιδιαίτερα απλοϊκό και λίγο για μια σειρά του διαμετρήματος της συγκεκριμένης. Η απλούστατη φύση του από την άλλη, ουσιαστικά ένα μοτίβο για έγχορδα που επαναλαμβάνεται διαρκώς, είναι τελικά που το κάνει να μένει στο μυαλό του θεατή. Ακριβώς αυτή η επανάληψη ευθύνεται γι’ αυτό, αλλά κανείς δε ζήτησε από ένα soundtrack φαντασίας να έχει τίτλους αρχής που θα θυμάται ο θεατής, όσο συνολική μουσική που θα θυμάται και θα τη μνημονεύει ως άξια για το είδος της και επαρκή για τη σειρά που γράφτηκε. Δε χρειάζεται φυσικά να πούμε ότι κάτι τέτοιο δε συμβαίνει εδώ. Όποιο κομμάτι, λοιπόν, σχετίζεται με το θέμα των τίτλων αρχής, αποκτά μια ορισμένη ατμόσφαιρα που προσελκύει τον ακροατή. Iδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το τελευταίο κομμάτι του CD, το “Finale” (#29), όπου παίρνουμε ένα μικρό μόνο δείγμα από άποψη θεματικής επεξεργασίας των τίτλων αρχής, που τους ξεπερνά σε ομορφιά. Από εκεί και πέρα, συμπαθητικές στιγμές υπάρχουν διάσπαρτες στη μουσική αλλά κινούνται σε τυπικές διαθέσεις, μουσικές εκδηλώσεις επιπέδου αυτόματου πιλότου και μουσικές διεργασίες που τείνουν επικίνδυνα προς την ανωνυμία. Με άλλα λόγια μουσική χωρίς χρώμα, συναίσθημα, δομή, σοβαρές προθέσεις και όραμα, στοιχεία απαραίτητα για ένα soundtrack που θέλει να ανήκει στο είδος της φαντασίας. Για τα δεδομένα του συνθέτη Ramin Djawadi, το συγκεκριμένο soundtrack δε μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση αποτυχία, το αντίθετο μάλιστα! Θα λέγαμε κιόλας ότι μάλλον να είναι και η πιο ενδιαφέρουσα δουλειά που έχει κάνει μέχρι σήμερα, αν μετά από αυτό το soundtrack δεν είχε γράψει τη μουσική της ταινίας “Fright Night” (2011), που χωρίς αμφιβολία είναι ό,τι καλύτερο έχουμε ακούσει από αυτόν μέχρι σήμερα. Για τα δεδομένα τους είδους στο οποίο ανήκει η μουσική του “Game of Thrones”, θα λέγαμε ότι αφήνει πολλά περιθώρια σε διάφορα επίπεδα ανεκπλήρωτα και φλερτάρει ασύστολα με τη μουσική μετριότητα που κατακλύζει την τηλεόραση και τον κινηματογράφο στις μέρες μας.               
Tracklist:
01. Main Title (1:46)
02. North Of The Wall (3:48)
03. Goodbye Brother (3:07)
04. The Kingsroad (2:06)
05. The King’s Arrival (3:34)
06. Love In The Eyes (4:00)
07. A Raven From King’s Landing (1:16)
08. The Wall (1:59)
09. Things I Do For Love (1:52)
10. A Golden Crown (1:38)
11. Winter Is Coming (2:42)
12. A Bird Without Feathers (2:02)
13. Await The King’s Justice (2:00)
14. You’ll Be Queen One Day (1:36)
15. The Assassin’s Dagger (1:19)
16. To Vaes Dothrak (1:29)
17. Jon’s Honor (2:35)
18. Black Of Hair (1:40)
19. You Win Or You Die (1:57)
20. Small Pack Of Wolves (1:57)
21. Game Of Thrones (1:18)
22. Kill Them All (2:35)
23. The Pointy End (3:16)
24. Victory Does Not Make Us Conquerors (1:35)
25. When The Sun Rises In The West (2:40)
26. King Of The North (1:28)
27. The Night’s Watch (1:44)
28. Fire And Blood (4:30)
29. Finale (2:31)

ΠΗΓΗ: soundtrackbeat.com

Ευχαριστούμε τον φίλο μας Alexandros Giokas για την ανάρτηση του θέματος στην σελίδα μας στο facebook!
Όλα τα κομμάτια της σειράς μπορείτε να τα ακούσετε στον player δεξιά της σελίδας μας...

Εμέις προσωπικά δεν συμφωνούμα καθόλου με το παραπάνω θέμα καθώς πιστεύουμε πως οι μουσικές της σειράς και πόσο μάλλον οι τίτλοι έναρξης έχουν προκαλέσει μεγάλο θαυμασμό...
Εσείς τι γνώμη έχετε;;;



Κατηγορίες
[disqus]

Author Name

Φορμα επικοινωνιας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.